Video's

Jan Buermans

Jan Buermans is afgestudeerd als Master in de Communicatiewetenschappen en begon zijn loopbaan bij ITT Promedia, waar hij de knepen van de verkoop leerde als account manager. Later werd hij Training Manager en Sales Director bij Versatel. Jan Buermans heeft reeds vele jaren ervaring als trainer en business consultant en wordt ten zeerste gewaardeerd om zijn creatieve en doordachte aanpak. Tot zijn expertise behoren onder meer: communicatietraining, Change Management, presentatietechnieken, conflicthantering, motivatie en assertiviteit.

Mogelijke onderwerpen

  • Creativiteit - Thinking out of the box
    In deze workshop bespreken we een set van denktechnieken die je in staat stelt om creativiteit doelgericht in te zetten, nieuwe ideeën en invalshoeken te bedenken en slimme oplossingen te vinden. Bij deze keynote speech gaat ongetwijfeld een lampje branden.

  • Consultative selling: meedenken met de klant in een partnership om tot een oplossing te komen
    Verkopen lijkt eenvoudig. Een vlotte babbel en goed voorkomen lijken genoeg om er te geraken. Niets is minder waard. De klant verwacht geen product, hij verwacht een oplossing. Dit is de basis van deze keynote rond Consultative Selling, of adviserend verkopen.
    Succesvol verkopen betekent immers succesvol communiceren en vertrouwen opbouwen. Of je nu een idee verkoopt, je eigen woorden, een fysiek product of een zakelijke dienst: iedere communicatie is een vorm van sales. Goede verkopers worden echter niet geboren, ze worden gevormd.

  • Change Management
    'Bedrijven die vandaag niet drastisch veranderen, zullen binnen 5 jaar niet meer bestaan'.
    Eén van de grootste uitdagingen van een organisatie is het effectief leiden van werknemers, teams en managers doorheen een veranderingsproces. Verandering roept vaak weerstand op. Hoe ga je daarmee om? Zie je een verandering als een uitdaging of word je erdoor verlamd?
    De enige constante in het leven is verandering. Het is niet de bedoeling om veranderingen te ontwijken, wel om ze te omarmen en er op een efficiënte manier mee om te gaan. Hoe kunnen we verandering VOOR ons in plaats van TEGEN ons kunnen gebruiken.

  • Coachend Leidinggeven
    In deze interactieve keynote speech "Coachend leidinggeven" reiken we je de tools, technieken en inzichten aan om je medewerkers op een ontspannen, coachende, inspirerende en motiverende manier aan te sturen en het rendement van je leiderschap te verhogen.

  • Emotionele intelligentie
    Hoe gaan we om met onze emoties en met die van anderen? Empathie, flexibiliteit en optimisme leiden tot betere relaties met klanten, collega's en leidinggevenden. Een hoog IQ op zich is immers geen garantie op een succesvolle carrière. De combinatie en integratie van IQ met EQ is belangrijk. In deze inspirerende keynote leer je hoe het beheersen van emotionele vaardigheden als assertiviteit, omgaan met relaties, probleemoplossend denken, empathie en stresstolerantie draagt bij tot een succesvol leven, zowel privé als professioneel.

  • Hoe omgaan met stress?
    Enige mate van stress ervaren tijdens het werk kan positieve resultaten hebben, maar een te hoge dosis stress is vaak problematisch. Overmatige stress brengt je emotioneel uit evenwicht en stelt je natuurlijke weerstand op de proef.
    Deze keynote geeft je inzicht hoe een perfect evenwicht te creëren tussen werk en privéleven en hoe u op een positieve manier kunt omgaan met stressfactoren.

  • Zelfvertrouwen & Assertiviteit
    De lezing "Assertief en zelfverzekerd communiceren" biedt resultaat voor iedereen die op een meer bewuste, zelfverzekerde en efficiënte manier zijn of haar boodschap wil overbrengen. Een sterke aanrader ook voor wie op een overtuigende en respectvolle manier wenst te communiceren met klanten, externe partners, collega's of teams.

  • Onderwerpen op maat van uw bedrijf of organisatie

  • Modereren van debatten

  • Naar een perfecte work/life balance
    “Wat ik ook doe, ik blijf het gevoel hebben dat ik niet genoeg doe, of nooit door mijn werk geraak.”
    “Soms is het me allemaal teveel en heb ik een onproductieve dag, waardoor ik nog meer het gevoel heb dat ik achter de feiten, achter mijn agenda aanhol.”
    Herken je jezelf wel eens in volgende uitspraken?
    Er gaan gemiddeld zo'n 50.000 gedachten per dag door ons hoofd. 95% hiervan gaan over het verleden of de toekomst: wat heb ik al afgewerkt en wat moet in nog allemaal doen? Slechts 5% van onze gedachten situeert zich in het heden. Deze keynote speech is een pleidooi voor het NU-management en reikt enkele tips aan voor een betere planning en organisatie. We gaan samen op zoek naar tijdswinst, rust & overzicht. Een leven (privé en professioneel) in balans.

  • Baas over eigen tijd
    Niemand heeft tijd, behalve tijd om tijd te verliezen.
    In deze interactieve lezing bekijken we op een frisse en originele manier hoe we onze tijd beter kunnen ‘managen’ en efficiënter gaan werken. Onder het motto: ‘Werk slimmer, niet harder.’ Het pad naar productiever werken ligt bezaaid met goede intenties maar er loeren ook veel gevaren: onder de vorm van … tijdrovers.
    Je leert de belangrijkste van deze tijdverslinders te identificeren en er ook effectief iets aan te doen. Bewustwording is de sleutel om anders en productiever met je tijd om te gaan. Gevolg: minder stress, een betere work/life balans en meer tijd voor jezelf.

  • Maanlanding oefening powered by Nasa
    Deze oefening werd ontwikkeld door Nasa en werkt op verschillende niveaus. Het is een oefening in teambuilding, communicatievaardigheden, assertiviteit, samenwerken, onderhandelen, vergadertechnieken, zelfvertrouwen…
    Kernvraag: Hoe ga je als team om met probleemsituaties in extreme omstandigheden, wanneer tijd en middelen beperkt zijn? Ideaal om het probleemoplossend vermogen van je team te stimuleren.

  • Succesvol onderhandelen
    Onderhandelen hoort bij ons professionele leven en daarbuiten. Hoe haal ik de beste verkoopsdeal binnen? Hoe zorg ik ervoor dat mijn dienst de boeiendste jobs krijgt? Op welke manier beding ik de hoogste korting? Wanneer haal ik het meest uit een sollicitatie? Kortom: hoe bereik ik mijn vooropgesteld doel, rekening houdend met de belangen van de andere partij? Het vermogen om goed te onderhandelen, is een nuttige sociale vaardigheid. Wie de kunst verstaat om doeltreffend te onderhandelen, staat altijd sterker. En het boeiende is: iedereen kan het leren.

  • Leidinggeven: voor een maximale impact
    People Managers die de dingen anders aanpakken en hun medewerkers coachen vanuit creatief leiderschap hebben een grotere impact op hun persoonlijke groei en ontwikkeling. Expert Jan Buermans toont aan dat de coach van vandaag zijn meerwaarde bewijst door zijn unieke aanpak, die zich losmaakt van de reeds bewandelde paden.

  • Communicatie: een verhaal van spreken en luisteren
    Communicatie is de basis van alle succes. Samenwerken, verkopen, motiveren, inspireren, onderhandelen, vergaderen, presenteren, enz. : het staat of valt met een efficiënte communicatie. Maar hoe doe je dat? En op welke manier heb je een maximale impact? In deze keynote speech neemt Expert Jan Buermans je mee op een verrassende reis in de wereld van communicatie. Met verhalen, anekdotes en een humoristische knipoog confronteert hij je met de valkuilen van spreken en luisteren.

  • Recrutering: youth@work
    Hoe vindt je als bedrijfsleider nog jonge, gemotiveerde mensen? Via welke kanalen moet je ze recruteren en wat zoeken ze in een job? Generation Y en Z hebben andere doelstellingen en prioriteiten. Expert Jan Buermans geeft je een inzicht in de wereld van de jonge werkkrachten en belicht hun doelstellingen en verwachtingen.

  • De geheimen van HBDI
    HBDI (Hermann Brain Dominance Inventory) is een efficiënt en toegankelijk model dat toelaat te ontdekken hoe we de wereld zien.
    HBDI brengt onze denkvoorkeuren in kaart (en geen vaardigheden, wat het uniek maakt).

    HBDI is…
    een techniek die je onmiddellijk inzicht geeft in jouw eigen denkvoorkeur én de mogelijkheid om die van uw gesprekspartner in te schatten
    een tool die de werknemers begeleidt naar beter functioneren en efficiënter (samen)werken, via het ontdekken van hoe ieder van ons denkt
    direct toepasbaar in alle interpersoonlijke domeinen
    toegankelijk voor iedereen
    een ontspannen en leuke manier om jezelf en de andere te leren kennen

  • The New Leadership
    'Take care of your employees, they will take care of your customers': de meerwaarde in je bedrijf is het menselijk kapitaal.
    Achtergrond: The times, they are a-changiing. De komende 10 jaar vindt verandering 3 keer sneller plaats dan de laatste 2 decennia en dit heeft onvermijdelijk een grote impact op je bedrijf. Digitalisering, automatisering en robotisering nemen de zaak over.
    De manier waarop we werken, zal nooit meer dezelfde zijn. De nieuwe vaardigheden zijn
    creativiteit, verbeelding, intuïtie, emotie, ethiek, waarden, vertrouwen, erkenning en samenwerking.
    Succesvolle bedrijven hebben leiders nodig om te inspireren, te faciliteren en te motiveren. Deze keynote helpt je op weg…

  • Waarom klanten komen en blijven komen
    “Een klant is nooit kwaad omdat er iets niet lukt, niet kan of niet werkt; hij is kwaad omdat er niet of slecht wordt gecommuniceerd” In deze keynote ontdek je op een inspirerende en verhalende manier hoe je er als organsatie voor zorgt dat je klanten tevreden zijn en een ambassadeur worden van je bedrijf.
    Wat is klantgerichtheid en hoe pas je dat toe?
    En nog belangrijker : waarom is het de enige manier om succesvol te zijn en het verschil te maken ten opzichte van je concurrenten?

  • Efficiënt en impactvol communiceren
    Bij communicatie ligt de focus vaak op het verbale. We letten allemaal op wat we zeggen. Maar met onze non-verbale communicatie zeggen we vaak nog meer, maar dan onbewust. Wie bewust omgaat met lichaamstaal slaagt er in op een betere en efficiëntere manier te communiceren. Onze lichaamstaal zegt immers meer dan 1.000 woorden.
    In deze boeiende keynote krijg je handige tips en techieken om bewust om te gaan met non-verbale communicatie en lichaamstaal en zo de kwaliteit en de impact van je communicatie te verhogen.

  • Work-life integration versus work-life balance
    De technologische revolutie van de laatste 20 jaar vereist nieuwe inzichten, een nieuwe aanpak en een nieuwe manier van werken en leven.
    Work-life balance is belangrijk als einddoel, maar achterhaald als methode : het nieuwe inzicht is work-life integration.
    Dit kan enkel bereikt worden door Management by Objectives (MBO) in plaats van Management by Time and Control. Zowel voor jezelf (op persoonlijk niveau) als voor een organisatie (eigen management en people management).

  • Win as much as you can
    Dagelijks dienen zich situaties aan waarin we persoonlijke en ‘zakelijke’ belangen willen/moeten dienen. Situaties waarin we de relatie goed willen houden en tegelijkertijd gaan voor een goed (inhoudelijk) resultaat. Steeds als we samenwerken, tot besluiten komen of conflicten oplossen hebben we met een onderhandelingsdynamiek te maken.

  • Elevator Pitch. Zeg meer met minder woorden
    Hoe krijg je je idee verkocht? Hoe overtuig je het management van je nieuw project? Hoe maak je collega's warm om mee te stappen in je verhaal?
    Elevator pitch is op een korte en duidelijke manier een boodschap gesynthetiseerd overbrengen. Het is een noodzakelijkheid voor iedereen die wel eens geroepen wordt om kernachtig iets uit te leggen en anderen enthousiast te maken voor wat je te vertellen hebt.
    In deze praktijkgerichte workshop leert u niet alleen hoe u een succesvolle elevator speech voor uzelf maakt, maar ook hoe u die op een overtuigende manier kunt overbrengen.

  • Delegeren, enkel een keuze of soms ook een noodzaak?
    Voor veel jonge leidinggeven is delegeren een heuse uitdaging. Hoe kunnen we leren loslaten, hoesturen we op een efficiënte manier mensen en taken aan? Kunnen we het soms niet beterzelf doen om een sterker eindresultaat te bereiken? Is delegeren altijd top – down?
    Door op deze vragen dieper in te gaan, onderzoeken we samen hoe we kunnen delegeren. We gaan op zoek naar de impact op onszelf en onze omgeving.

  • Verbindend communiceren in je team
    Verbindende communicatie kan een reddingsboei zijn om in moeilijke situaties conflicten te vermijden en om sneller tot een oplossing te komen. Deze interactieve lezing biedt de deelnemers een methode om duidelijkheid te krijgen in communicatie en begrip en verbinding te scheppen tussen mensen. Verbindend communiceren is immers een krachtige techniek om op een duidelijke en respectvolle manier een boodschap over te brengen. Verbindende communicatie opent deuren en zorgt voor een win-win voor alle betrokkenen.

  • Presenteren met impact
    Hoe zorgt u ervoor dat uw boodschap duidelijk is en blijft plakken? Met welke technieken kan uw verhaal visueel en non-verbaal versterkt worden? Hoe overtuigend en met impact presenteren naar klanten, directie, of collega's tijdens een vergadering? In deze boeiende keynote leert u hoe uw presentatie af te stemmen op verschillende soorten publiek en wat dat betekent voor uw PowerPoint.

  • Prospecteren zonder watervrees
    Hebt u ook koudwatervrees voor cold calling? Dan bent u niet alleen: de meeste commerciëlen zien op tegen prospectie en stellen deze activiteit vaak uit. Een goeie prospectie injecteert echter nieuwe zuurstof in uw bedrijf en zorgt voor nieuwe klanten en dus meer omzet. We verliezen immers jaarlijks gemiddeld 20% van ons klantenbestand, prospectie is dus broodnodig.
    In deze praktijkgerichte workshop leert u technieken toe te passen om de succesratio van uw prospectie te verhogen, interesse te wekken met uw boodschap en flexibel in te spelen op de reacties van de prospect.

Referenties

  • IBBT
  • Voka
  • BASF
  • KBC
  • Synergie Jobs
  • Forever Living Products
  • Basware
  • ACV
  • Bayer
  • Cavalor
  • Robert Half International
  • Lease Plan

Talen

  • Nederlands
  • Engels
  • Frans

Wij zoeken en vinden de gepaste spreker voor u.

Contacteer ons voor een vrijblijvende aanvraag!

 

topspreker.be biedt een ruime keuze sprekers en heeft steeds de geknipte ambassadrice of ambassadeur om uw boodschap over te brengen. De juiste persoon op de juiste plaats: dat is onze missie. Niets is onmogelijk voor ons:
no misson impossible.

> Contacteer ons

• Bekende gezichten voor grote publieksevenementen
• Presentatoren met een specifieke expertise voor uw evenementen
• Jonge talenten voor promotieacties of lagere budgetten

topspreker.be biedt u de garantie op een evenement dat uw gasten zich nog lang zullen herinneren.